Pocta starým časům
Připadá vám tahle motorka jednoduchá, jen pár trubek, motor, převodovka a nic? To je jen zdání. Přivést starého dobrého Shovelheada k absolutní dokonalosti a čistotě konstrukce nakonec trvalo mechanikům z dílny BBC Budweis kolem 1150 hodin práce!
Vážené dámy, vážení pánové, dovolte mi, abych vám představil další libůstku z rodinky „českých“ Shovelheadů, resp. motocyklových customů na bázi motoru Shovelhead. Záměrně se vyhýbám přesnému označení Harley-Davidson FL, protože v tomto případě nejde o originál, ale o velmi ceněnou licenční repliku od společnosti S&S Cycle.Z velké části se stavělo ze starých komponentů. Spoustu z nich bylo potřeba opravit či upravit a totálně zrepasovat. Proto byla stavba časově náročná. Do povedené repliky rámu H-D ze čtyřicátých let přišel tolik opěvovaný Shovelhead S&S o objemu 1300 cm3. Ani 1200, ani 1340. Prostě třináctistovka. Za něj se do rámu usadila klasická čtyřrychlostní převodovka a oboje spolu David propojil zcela otevřeným primárním ozubeným řemenem Belt Drives Ltd. o šířce dva palce.
Klasická springerová vidlice je standard, ale stará, kovaná – ta teď hraje v oldschoolových kruzích první ligu. Takže kluci sehnali moc pěknou „kovanku“ z H-D RL ze třicátých let a napáchali ji na rám. Dopředu větší a užší 19“ kolo H-D, dozadu naprosto klasická 16“ s balónovou pneumatikou, která je u tohoto stroje jediným tlumicím prvkem zadní části. Jízdní komfort pak přímo souvisí s počtem atmosfér v pneumatice. A krásný základ byl na světě!
kontakty
vedoucí provozovny: Jiří Brouk mob: 775 671 665 e-mail: praha@mr43.cz
prodejce: Marek Šarf mob: 773 501017 e-mail: prodejna@mr43.cz