O malé motocykly MV Agusta začal být obrovský zájem zejména poté co Cecil Sandford získal pro italského výrobce roku 1952 titul mistra světa v kategorii do 125 ccm a v první desítce konečného pořadí byly ještě další čtyři MV Agusty. O rok později se sice mistrem světa stal Haas na NSU, ale další čtyři místa v konečném pořadí opět obsadili jezdci na MV Agustách. První sériově vyráběný čtyřdobý jednoválec s OHC rozvodem v nabídce MV Agusty měl objem motoru 175 ccm. V roce 1954 ho následoval model Gran Turismo 125, avšak s rozvodem OHV nahrazený o rok později modelem Turismo Rapido, s přepracovaným rámem a dvojitým sedlem. Tyto motocykly se v několika obměnách vyráběly až do roku 1957. Stejně jako větší MV Agusty byly i tyto stopětadvacítky poměrně drahé a mimo Itálii se jich prodalo jen málo.
Nabízený stroj z roku 1955 byl nedávno zakoupen v Itálii a kompletně renovován v České republice.